torsdag 29 juni 2023

Strömavbrott


Startade dagen med behandling hos Linda Larsson och jag var klar kl 9.00. Passade på att handla mat då det var lite folk på Kvantum. Har lunchat med gamla kollegor och för att slippa värsta kaoset så valde vi Nya Köket. Piteå Summer Games är på väg att starta och med 15.000 extra personer i vår lilla stad så blir det trångt och kaos i trafiken. Det är kul men jag försöker att undvika det. 

Garaget är klart och målat rött och det blev så bra. Hängrännor är tillbaka så nu saknas lite armaturer. 

Vid 17.45 mitt i middagsförberedelsen så försvann strömmen. Åskan slog ut inkommande el till hela Piteå. Vi fick vänta 3 timmar innan den återvände här hos oss. Middagen blev hamburgare på grillen. Jag som tänkte fira min första semesterdag med god middag fick nöja mig med hamburgare. Åskan har mullrar på avstånd men inget regn här hos oss. 

Inga kommentarer: