torsdag 8 juni 2023

Full fart mot skolavslutningen!


Nöjd över hur dagen blev då jag fick avsluta en hel del. Dock har ett exelark strulat för mig men nu har mannen hjälpt mig med det så nästa gång jag sätter mig och jobbar med det så ska det funka?

Jag har varit hemma efter lunch för att jobba med lite saker. Har även fixat lite blommor till morgondagens student som springer ut 12.19 för att komma till vuxenlivet efter 13 år i skolans värld. VVS är en utbildning där det går att få jobb men först ett sommarjobb för att få ihop lite pengar. Det är såklart systersonen som jag pratar om. 

Idag har det varit alla väder, svarta moln som dragit in med hagel och regn för att efter en stund senare så skiner solen igen. Så har det varit i omgångar. Gräsklipparen Bosse har idag kört fast ordentligt så han har gjort spår i gräset för att komma loss. Jag fick rycka ut och hjälpa till.

Sen har vi ju Siri som gör allt längre rundor och då larmar Trackern så då får jag även rycka ut dit och locka hem henne igen. Fullt upp med andra ord! :)

Nu är det städat och klart och det är så skönt. Från och med idag så kommer mannen hem i vanligt tid då de har sommartid till skolan börjar om igen. Bra och skönt för honom. 

Inga kommentarer: