onsdag 28 juni 2023

Semester


Hostan är jävlig och jag håller på att hosta upp lungorna. Men jag har sovit bra under nätterna.

Uppdatering kring Allsången igår, Pernilla gjorde det jättebra. Bjöd på sig själv i lagom mängd. Sen är hon så duktig på att sjunga och det tycker jag är en förutsättning i ett sånt program. Bra jobbat.

Idag har jag uppvaktat en 50 åring. Många ärenden är uträttat och min dator har ominstallerats på IT-avdelningen. Skönt att det är gjort trots att det alltid är tjorvigt innan jag fått in allting igen. Nu har jag checkat ut för semester och återkommer till jobbet 11/8. Njuta av min ledighet ligger på fokus detta år. 

Jag har kapat och kapat, gamla brädor, lister och annat skräp som funnits på vinden i Märtas stuga. Vi ska elda upp det i bastun senare men nu är en del utav det i 4 banankartonger. Det finns massor mer på vinden. I värmen med svetten rinnande så fastnar den fina spånen överallt. Det blev ett bad efteråt. Junta hos Lotta på hennes fantastiska brygga. Sushi åt vi och det var gott! Jag åkte hem efter 2 timmar då jag hostar hela tiden. 

En fin och varm dag med 23 grader och mestadels sol här men i stan så har det åskat idag. Sen har mannen målat och nu är det verkligen snart klart. Så duktig han är min man. 

Inga kommentarer: