tisdag 27 juni 2023

Regn

Så oväntat att det blev regn och även åska under några timmar i dag under förmiddagen. Jag hade inte en susning men jag tog med regnjacka till jobbet men lämnade den i bilen. Har jobbat idag mellan 7.30 till 13.30 sen var jag helt slut så jag åkte hem och åt lunch.

Mannen målade då och han håller fortfarande på. Det blir mörkt men mysigt. Jag tänker att det blir jättebra när det är klart och vi får en helhet i våra fastigheter. En klassisk touch på det hela. 


Jag har tvättat, fixat middag, vattnat och plockat lite ogräs. Oj vad det växer saker som inte ska växa. Har bara inte hunnit med att vara utomhus och fixa med det. Siri har idag plockat en humla så hon blev stungen i tassen och det syntes så tydligt att det gjorde ont. Nu är hon inne och är svullen i tassen i övrigt ingen påverkan ännu. Hoppas det håller i sig så?

Allsång på Skansen börjar i kväll och nu är det Pernilla Wahlgren som är allsångsledare. Det blir säkert bra? Hoppas bara inte att det blir en skämtshow, jag gillar Pernilla men det kan bli lite för svamligt ibland men jag tror inte det. Sen är det Morden i Midsomer som startar idag efter några års uppehåll! Oj så kul, det gillar vi verkligen i vår familj och båda av kvällens program hör verkligen till sommaren.

1 arbetsdag kvar sen är det semester även för mig. Tjoho så skönt!!

Inga kommentarer: