fredag 16 juni 2023

Härlig dag


Vilken dag, i morse lite vind när jag åkte till jobbet vid 7.00 för att hinna med att jobba på så mycket som möjligt. Inga lärare på plats och då hinner jag jobba på lite mer ostört då det endast är några pedagoger på plats. Full rulle, startade i lilla enheten för att landa på mitt kontor vid 7.30.

När jag tog lunch så valde jag att hämta mamma och åka och köpa blommor och gödsel samt jord. Sen åkte vi till Hortlax för att plantera på vår grav. När vi åkte därifrån hade många idag samlats för att begrava deras unga vän som förolyckats. Jag har aldrig sett så många picups på samma ställe. Ja, i USA har det hänt men idag var det många arbetsbilar, RAM och Ford på plats på kyrkbacken. Tråkig och sorglig dag för de som kände den förolyckade. 

Hem och lite fil i magen innan det var dags för att ta ett Teamsmöte med en återgivning. Efter det vid 15.20 så gick jag ut och planterade klart och städade lite i växthuset. Nu börjar det likna något. Men mina bänkar och allt ogräs överallt är fortfarande kvar. Men det blir en ny dag imorgon igen.

Sonen har varit hit på middag och vi grillade. Gott och trevligt. Sen en tiramisu som jag gjort och den blev helt misslyckad om man tittade på den för den rann över kanten på formen. Men den var god och det är ju det viktigaste. 

Nu har det blivit ett kvällsdopp för mig i poolen var är 30 grader. Mannen som skulle bada med mig blev tydligen kvar hos grannarna som flyttat ner hit idag för sommaren?

Inga kommentarer: