torsdag 22 juni 2023

Nu drar regnet in!


En varm och fin dag med växlande molnighet så jag njuter ännu en dag av all denna värme. Idag har det verkligen varit varmt inne i skolan också. Började dagen i den lilla enheten där jag kramade om en blivande pensionär innan hon försvinner på tisdag och blir tidsoptimist då hon får förfoga över all sin tid. Hon kommer att jobba under hösten några veckor då andra kommer att vara lediga.

Lunch idag blev på Beas i Jävre och nu är det tredje året på raken som jag och 2 kollegor äter där och nu får vi väl kalla det för en tradition? En sista sväng in i skolan innan jag åkte till stan. Mannen och jag har 33-årig bröllopsdag idag. En väldigt solig midsommarafton 1990 sa jag ja och vi blev man och fru. Köpte i alla fall arbetsbyxor modell korta idag så det blev dagens present. 

Köpte även i Tomahawk stek på Arnemarks köttbod. Grillade den med tillbehör och potatis. Även en flaska Lat 42 Gran Reserva drack vi till. Tyvärr så gillade jag inte köttet men smaken är som baken.

Mannen har gått på semester idag runt lunch och han har målat klart långsidan och även satt tillbaka hängrännor och stuprör då det ska regna otroligt mycket i morgon och just nu drar regnet in över havet. 

Inga kommentarer: