tisdag 13 juni 2023

Rasande fart


Mina dagar rusar fram och det är ju för jag har så mycket som ska färdigställas nu innan pedagogerna får sitt efterlängtade sommarlov och semester efter ett långt läsår. För mig så är det några veckors jobb innan jag får ledigt. Jag vet att min tid kommer att lugna ner sig från torsdag och framåt då jag kan jobba bort mycket jobb som ligger och väntar på att göras. 

Jag åkte hem idag och åt lunch och släppte ut Siri. Så nu har hon varit ute sen 11.30. Hon är in och äter och går på lådan men sen är det ut igen som gäller. 

Även idag har det varit mestadels mulet väder till det blev eftermiddag. Sen kom solen fram men den värme som är nu ger lite dis. Det är så fantastiskt skönt med 24 grader och inte mycket vind idag.

Jag har planterat en del idag så nu är det endast några krukor kvar men min kropp sa stopp så jag gör det klart imorgon i stället. Mannen är ute och jobbar på. 

En fågel har satt livet till och det kommer säkert fler. Tur att det inte var en sädesärla, den fågel som vi gillar mest av alla. Göken är här och vi både ser den och hör den. Det är en ful rackare som lägger ägg i andras holkar. Vi får väl se om det kläcks gökungar här i sommar?

Inga kommentarer: