söndag 18 juni 2023

Sol och bad


Vaknade i morse och det är minst lika underbart idag. Strålande sol, lite vind men varmt så det räcker. Har kört spridare idag på gräsmattan som är helt bränd. 

Jag började min dag med att åkte till Hortlax. Köpte blommor på Maritas och sen till graven för att kolla in planteringen och vattna. Åkte mot stan och ÖB, planterade blommor på svärfars grav i stan och var förbi sonen ett kort tag. Sen hemåt igen!

Idag har mannen tvättat klart hela garaget så nu är det strax målning som gäller. Får se om jag kan vara behjälplig? Mums filibabba blev dagens lunch. Vad är det undrar nog många? Det gjorde även jag innan jag kom in i den här familjen. Det är stekt falukorv/bacon, stekt ägg och stekt fralla. Allt detta läggs ihop till en typ av "Dagobertare". Fett och gott!

Har rensat vidare i perenna rabatten och jag har bestämt mig för att inte lägga mer tid där i år. Det är liksom "Mission Inpossible" Det kommer aldrig att blir klart. Bänken ska bort men inte i år. Kanske kan vi fixa det nästa sommar när det kommer en traktor hit för att göra gräsmatta? Det får bli några träd på platsen i stället för insynen.

E har varit hit idag och hon fick med sig plantor i 5 påsar som jag hade över. Tjocka revben som kokades och sen grillades med glaze blev dagens middag och det blev fantastiskt gott. Efter åt stack jag till Pitsund för att köpa en lax. Där var kön lång för det var första tillfället i år då de sålde fisk från båten. Laxen tog slut 5 personer innan det blev min tur. De hade fått otroligt dåligt denna gång. Jag köpte i alla fall sik och kräftröra. Nytt försök på tisdag igen. Mannen åkte till Mogården och där var det varmt. Idag berättade han för svärmor att vi kommer att riva hennes stuga. Ingen reaktion på det. 

Inga kommentarer: