fredag 9 juni 2023

Studenten

 

2 skolavslutningar för mig idag kl 8.30 samt 10.00. Lite prat med en pensionär som gör sin sista dag idag. Smörgåstårta för de som ville ha det. Jag drog vidare för att hämta upp mamma o G. Som tur var så fanns det en parkering väldigt när vår gymnasieskola. Från kl 12.00 med 1 minuts mellanrum så sprang de nybakade studenterna ut till en vald klasslåt. VF är det programmet som Erik idag gick ut ifrån. En ungdom som precis ska ut i vuxenvärlden. Efter lite blommor och foton så åkte vi tillbaka till stan. Jag och mamma gick genom stan för att kolla in alla flak. Jag saknade tiden när studenterna sjöng sina sånger. Idag går mycket ut på att spela musik med mest bas. Det är säkert kul för de som åker. 

Mottagning hos syster med otroligt god sommarbuffé från Kallskänkans. Där fick studenten sina presenter och vi fick äta gott!

Väl hemma så hade vi en katt som verkligen längtat efter att få vara ute. Sonen har varit hit på middag och idag valde vi ost och chark då jag och mannen var ganska proppmätta efter eftermiddagen. Sen en kaffe efter det innan sonen åkte vidare till vänner på Storfors. 


En kall morgon med 9 grader trots att solen har varit framme. Vid varje moln så har det blivit iskallt. Tempen gick i alla fall upp till 15 som mest idag. Nu vill vi ha lite värme och mera sol så att man kan plantera ut allting kommande helg. 

Inga kommentarer: