tisdag 20 december 2022

Tisdag

 




Ymnigt snöfall som har öst ner idag. Det har säkert kommit 15 cm. Plogsvängen gick ut kl 12.00 och efter 19.00 så kom traktorn hit. Just nu är mannen ute och skottar med slungan så nu blir det fint då det slutat att snöa. 

Jag har haft en bra dag och varit på ett fantastiskt luciatåg på lilla enheten, 15 st sjöng i stämmor och det lät fantastiskt. Bästa på länge. Avslutade min dag med att vara i stan och göra ärenden, både privata och jobbrelaterade. Fortsättning följer imorgon.

Ikväll har jag gjort ett ryck med lite fix inför julen. Har lagt in sillen och gjort köttbullar. Eftersom jag fick tag i strömming idag så har jag lagt den i mjölk och äggblandning till i morgon när det ska stekas. Nu är det dags för en kopp tea innan jag ska grava laxen. Julstämningen kommer allt eftersom. 

Inga kommentarer: