onsdag 14 december 2022

Onsdag


Det är kallt som bara den utomhus med -18 och det betyder att det även är lite dragigt här hemma.  Imorgon ska det bli ytterligare kallare med ner till -29, brr så kallt! Jobbar hemifrån under eftermiddagen då jag har avslutning på en digitalutbildning så jag eldar och myser.

Sonen har åkt till Stockholm med sitt jobb för att träffa kollegor på det kontoret. Sen hinner han med att träffa sin kusin i kväll innan de avslutar med julfest imorgon kväll. Lite avundsjuk är jag allt då det var länge sedan jag åkte till storstan.

Mannen har middag med sitt jobb på Centrum krog och jag ska skjutsa hem han och kollegan i kväll. Min kväll blir att städa lite i sonens lägga och jag håller just nu tummarna att tvättstugan där är ledig för att tvätta kuddar och täcken. 

Inga kommentarer: