söndag 4 december 2022

2:a advent





Grått med -4 grader så det är inte jätteljust överhuvudtaget under dagarna just nu. Vi har andra advent och ljuset är tänt. 

Vi har varit till Mogården för att hälsa på hos svärmor. Sen till Backcity för lite inköp innan vi avslutade på apoteket och ICA Kvantum. Sen har jag lagat mat. Chili Con Carne till sonen, det blev många portioner sen gjorde jag köttfärsbiffar med pasta. Det kan vara skönt för honom att ha färdiga rätter när han kommer hem efter jobbet. Det är väldigt jobbigt att ställa sig och laga mat vid 17.30. Det tycket även jag trots att jag gör det men det skulle aldrig ske hos sonen och då tycket jag att det är bättre att jag gör det så att han äter vanlig mat.

Nu har jag även gjort en fiskoppa till oss som vi ska äta om en stund. Gott med soppa som jag verkligen gillar helst under vinterhalvåret. 

Inga kommentarer: