lördag 7 maj 2022

Varmt


Sov länge till nästan 9.00 och det var så skönt. Åkte mot stan för ett par ärenden innan jag avslutade med mathandling i Bergsviken och så Maritas växtmarknad. Har nu köpt på mig lite plantor då jag kastat det mesta som jag har sått! Otroligt tråkigt.

Vi var ju till Luleå igår på Bo Kaspers, helt ok men jag har sett bättre konserter. Jag tyckte att Bosse missade texten på för många ställen och min uppfattning är att resten av bandet inte uppskattade det. Var han nykter? Inte vet jag. Dessutom var det hög volym när de spelade de låtarna med mera fart i. Börjar jag bli gammal? Mest troligt....

Mannen har jobbat här på gården idag i det sköna vädret. Trots rejält med blåst har det varit bra för oss då det kom från norr. Jag har planterat om några frön som ska bli stora blommor. Idag har vår snöslunga fått jobba med att få bort snö. Kanske kan vi lyfta plåtarna imorgon från poolen? 

Nu sitter vi och ser matchen Luleå-Färjestad i SM-Finalen match 5:7. Heja Luleå, oj vad jag hoppas att detta går vägen?

Inga kommentarer: