onsdag 11 maj 2022

Från regn till solsken


Idag vaknade jag till dimma, regn och 5 grader varmt. Inte så mysigt väder hela klart så jag åkte mot jobbet med regnjacka. Efter dagens sista möte när jag gick ut så var det 16 grader varmt och soligt. Middag avklarades med mannen och så har vi jobbat på utomhus. Vilken fantastisk kväll. Till och med myggorna har vaknat upp trots att det ligger kvar lite snö ovanför stugan. Det har tinat otroligt mycket sen igår och det är endast lite is kvar i poolen. Jag håller på att fylla upp tunnan till pumpen och i år går det bättre än någonsin då träet inte är så torrt. 

Jag har burit fram möbler och mannen har skurat altanen. Jag har även hunnit med att plantera lite i några krukor som just nu har fått flytta in i växthuset igen. Jag är lite försiktig för det kan snabbt vända och bli kallt igen. Så otroligt skönt att vi fick en sån härlig kväll.

Inga kommentarer: