torsdag 26 maj 2022

Kristi Himmelfärdsdag


Torsdag och röd dag, vilket betyder ledigt för oss. Har sovit i 10,5 timmar när jag vaknade kl 8.30 i morse. Tydligen var det behövligt då det gick fint att sova så länge. Det var en regnig morgon med dimma och gråväder. Dock blev det bättre allt eftersom dagen gick. Vi behöver regn men det känns surt att det blir just när det är en långhelg.

Jag har bakat lite idag sen har vi varit till vårt förråd och lämnat av lite mer möbler, köpt gödsel till gräsmattan, lite frön och en paprika. Sen handlade vi mat på Kvantum innan vi åkte hit igen. Mannen har jobbat med att fixa kabellist till stugan så nu ser vi inga kablar som ligger på golven. Så skönt. 

Vi har varit på bio nu under kvällen och sett Top Gun- Maverick. Om jag förstått rätt så vara det 1986 som film nr 1 kom? Det betyder att det det gått 36 år, jag var alltså 21 år när jag blev betuttad i Tom Cruise för första gången. Nu är även han en mogen man som ser bra ut fortfarande. Film nr 2 var en copycat på ettan men det var kul att se den på storbild med bra ljud. 


Inga kommentarer: