lördag 14 maj 2022

Helg!


Så skönt att vakna av sig själv trots att det är kl 7.00. Jag kunde dock somna om till 8.00 så det var ju bra. Efter frukost så packade vi släpet med mest metall som skulle till soptippen. Inte mycket folk där och jag måste än en gång applådera Pireva Anytime. Så smart uppfinning. Efteråt åkte vi till Byggmax för inköp av 25 säckar jord. Detta åt har jag ju även Bokashi jord så jag hoppas att det räcker till?

Medan mannen fixade lite här hemma med att iordningställa poolen så drog jag på utflykt. Jag hämtade mamma och vi åkte för att kolla på blommor. Vi hann med 4 ställen och avslutade i Hortlax på Maritas där vi handlade lite. Väl hemma så har jag nätat av alla träd och buskar. Det ser så mycket bättre ut då. Men i år har hararna gått hårt åt allt som inte har haft nät. Till och med syrenen har de ätit på. Vi får se om den överlever?

Vi eldade upp bastun och idag blev det rejält varmt så det blev bara en stund för mig. Det har varit en dag med 9 grader och regn av och till. Här ute har det regnat väldigt lite.

Hade köpt röding som vi stekte till middag och så en fantastisk sås med ett recept av Markus Aujalay. Så otroligt gott det var trots att hela stugan just nu luktar fisk! Nu blir det Let´s dance och så ESC där vi hejar på Cornelia Jakobs, heja Sverige.

Inga kommentarer: