tisdag 12 april 2022

Soligt


Vilken helt fantastisk dag det har varit idag men lugn vind från havet men en sol som stålade fram till kl 14.00 innan det mulnade på. 

Jag började min dag med att åka till Hortlax på massage hos bästa Lena. Just då hamnade jag bakom vind-kraftstransport som kör så sakta. Andas och andas och tillslut så kommer jag framåt. På hemvägen handlade jag lite i Bergsviken innan jag åkte hit ut igen. 

Har suttit i solen och läst en bok kring "Leda professionellt lärande". Tog till mig pomelo metoden och det betyder att jag läser i 25 minuter med 5 minuters paus för att upprepa detta ett antal gånger. Funkade fint och det är en metod som även sonen har tagit till sig i hans skrivande. Kul med det som hjärnan nappar på. Nu har jag endast 40 sidor kvar av den uppgift vi har till nästa vecka så det fixar jag imorgon. 

Några plantor har fått ny jord och större krukor så det betyder att jag skolat om en del. Har fortfarande löss på mina plantor i garaget. Har även tömt ut en bokashi hink och den luktade inte mumma. Mer en doft av kräk så jag får väl se om det går att använda?

Dagens middag blev en gammal goding som jag inte gjort på länge. Kotletter i ugn med en sås av cremefraich, grädde, soya och sambal oelek. Det roliga med denna rätt är att morfar anammande den och det blev en favorit för honom. Såsen som blir väldigt god kunde han använda till allt möjligt tex köttbullar. Kul med lätta rätter som är goda. 

Inga kommentarer: