fredag 15 april 2022

Långfredag

 

Långfredag en av årets tråkigaste dagar under min uppväxt. Då var det dyster stämning på TV och i radion. Idag märks det inte att det är en sorgens dag om man inte är aktiv inom kyrkan vill säga. 

För oss andra är det en vanlig dag, i år är det dessutom en dag med sol och utomhusvistelse. Sonen har varit här på lunch och vi åt det lilla påskbordet ännu en gång men nu hade vi det varma också eftersom det är det som vår son uppskattar mest. Sen kom mamma o G hit och då lunchens dessert fanns kvar så bjöd vi på det ute på altanen då det varit så väldigt skönt idag.

Mysigt att vara ledig utan måsten, jag hoppas att jag hinner plocka ut mina plantor till växthuset för de mår inte alls bra inomhus i garaget. Det blir för varmt, torrt och blött om vartannat och det är inte bra. Undrar just om det är därför jag får ohyra i allting? Mannen har tvättat skotern för där växer det mossa och den ser tråkigt ut. Sen har han skottat snö, jädrar vad mycket snö vi har kvar. 


Inga kommentarer: