torsdag 14 april 2022

Skärtorsdag

 

Idag har mannen varit ledig tillsammans med mig. Vaknade strax före 8.00 och det var skönt att få sova tills jag vaknade av mig själv. Mot stan efter vår frukost för att hämta ett paket, köpa påskägg till svärmor och lite snax på Coop. Mot polishuset för att fixa lite med hörlurskragen. Nu funkar den äntligen, får se om den kommer att användas?

Väl hemma så satt vi ute och gjorde lunch, solen har verkligen varit av och på idag mellan molnen. Efter det så åkte vi en tur med skotern, jag hängde med mot Havsbadet där vi tankade på OK/Q8. Idag funkade äntligen pumpen. Samebyn som haft sina renar här har nu samlat ihop dem och åkt tillbaka mot Sorsele. Det gick bra även detta år att behålla buskarna intakta.  När jag blivit avsläppt hemma igen så åkte mannen en tur mot Gläntan. 

Nu har jag en man som skottar av poolen, fy vad snö och den är rejält tung. Om ett tag blir det en bastu innan det är dags för middag som idag blir ett litet påskbord. 

Inga kommentarer: