söndag 3 april 2022

Det låter vid veden


Jag började dagen klockan 8.00 då jag var på massage hos Lena under drygt 1 timme. Så ont och så skönt på samma gång. Men så behövligt idag så fick hon loss min arm med ca 2 decimeter. Det går framåt. 

Hos oss finns det upplagd ved inomhus för jag tycker att det är en fin inredningsdetalj. Nu har det börja att knäppa i veden. Mest troligt är det en skalbagge eller fluglarv som fått nytt liv. Lite äckligt är det, så nu tror jag att jag kommer att elda upp all ved och plocka in ny som kanske är tyst!

Lite växlande väder idag med -2 grader, det har blåst en del så skönast stället idag har varit vid inglasningen där det var riktigt varmt och skönt. Frös som bara den när jag tog mig en kort promenad här runtomkring.

Vid camp polcirkeln har det varit mycket snö som drog in så mannen packade ihop redan under förmiddagen och åkte hemåt. De var hemma vid 16.00. Lite halta och lytta då 2 ryggar och 1 tumme farit illa av körningen.  Skönt att de är hemma och att allting gått så bra. Jag har alltid sett en fara med fjället då man är som en liten ärta i allt det stora, väder och vind kan ställa till det rejält från ena stunden till den andra. 


Inga kommentarer: