söndag 11 oktober 2020

Stughäng

 Igår var det äntligen sol och uppehåll. En dag då mannen åkte i väg till stugan för att lägga plåttak på den nya cykelboden. Jag var på promenad runt i stan, vattnade på svärfars grav och var på PMU och köpte fönsterlampor till morfar. Hans lampor har gått sönder och lyse behövs om man har gula fläcken och ser dåligt.

Jag beslutade till sluta att packa lite mat och åka till stugan. Det var otroligt vackert när jag kom ut och då tog jag även en promenad där och gick till Klubbudden. De har gjort en fin spång dit ut. Det mulnade på allt eftersom. Sen har de satt grova pinnar efter hela stranden med jämna mellanrum, dessa sticker upp 50 cm. Trist för skoterförare i vinter...undrar just vad det ska vara bra för? Fortsättning följer. Vi badade bastu och det är skönt för onda kroppar. God ortens lax med pressad potatis stod på menyn och det var så gott! Har dessutom sovit som en stock från 23.00 till 8.45. 


En kort promenad i morse men så kom regnet, först i skurar och nu öser det ner igen! Mannen har varit kvar i stugan till 17.30 då vi åt middag i läggan. Jag har varit förbi mamma och så lite handling åt sonen med leverans då hans förkylning inte riktigt vill ge med sig. Febern är borta men hosta och snuva består. Hoppas på bättring i morgon!

Mannen har hjälpt mig med hårbottens färg. Vi är inga proffs men en gör så gött en kan! :) Nu håller jag tummarna att vi täckt det mesta av de grå rackarna?


Inga kommentarer: