lördag 17 oktober 2020

Nu är det gjort!


 Under de gångna veckorna har vi pluggat vinkunskap och idag kl 10.30 så har vi gjort det teoretiska provet! Fy så svårt och vad lite jag kunde. Det gick inte alls vägen och det trodde jag inge heller. Men jag har pluggat det jag hunnit och så gjorde jag mitt bästa i alla fall. Kan man inte så kan man inte och  så var det verkligen idag. Men som sagt var så har jag klarat det teoretiska provet med 22 poäng av 28 möjliga och då hade jag en superbra dag.

Mannen har varit till stugan och han har bytt till vinterdäck på våra 2 bilar. Sen i morgon ska sonen få vinterdäck på sin bil. Blir bra när alla får vinterdäck. Tyvärr ser det ut som att det blir snö redan imorgon. Huga så trist att det kommer snö, inte konstigt alls men det har inte varit frost ännu så det kommer snö innan det. Underliga klimat vi har just nu. Förra året blev det kallt en längre period vilket gjorde att vi fick en isskorpa överallt och det har påverkat vår gräsmatta under sommaren 2020.

Nu ska jag vara ledig från alla måste ett par dagar för återhämtning, se lite serier, filmer och annat som jag spelat in under 14 dagar då jag knappt sett på TV överhuvudtaget. Blir bra det.

Sonen hit på middag idag och vi åt oxfilé, hasselbackspotatis, sås och så grönt till det. Så himla gott! Vi drack en god Cabernet Sauvignon till det, passade bra! Nu blir det TV för hela slanten.

Inga kommentarer: