måndag 26 oktober 2020

Planeringsdag

 


Några sjuka i dag vilket gjorde att jag fick styra om en del saker redan under tidig morgon. Sen på Kvantum för att handla lite inför det fika som vi skulle ha. Mitt fel att jag inte tidigare bestämt och beställt det som bakas där. Det fanns i alla fall Tranbärsbröd som var otroligt gott.

Sen mellan 8.00-12.00 så var det utbildning/konferens/allmänt prat och genomgång av olika saker. Bra dag men alltid skönt när det är gjort. Hem för lunch och så tillbaka för att jobba vidare till efter 16.15. Jag har i alla fall gjort mina timmar med råge denna dag.

Palt uppvärmd och köpt, alla fel men det är ingen som kokar palt till denna familj längre. När mormor var pigg och frisk så kommer jag ihåg hur alla då och då fick komma och äta palt. Det var ofta under vardagar och jag kommer än idag ihåg hur god palt hon kokade. Den här var ok men inte mer men mätt är jag i alla fall.

Mannen har åkt till stugan för att skotta lite snö. Efter snöovädret som kom och så regnet som fallit så har mycket av snön regnat bort. Men det som inte är skottat sen tidigare ex vår trapp är ju perfekt att skotta den nu så att den tinar av. 

Inga kommentarer: