tisdag 13 oktober 2020

Sol ute sol inne, sol i hjärta sol i sinne

 


En dag då jag har jobbat hemifrån och idag har jag inte ens ont i halsen. Känns väldigt konstigt och imorgon ska jag vara på plats. Har varit på ett möte under eftermiddagen och så några Teamsmöten så jag har fullt upp. Intressant att se i framtiden var våra små ska rymmas då det föds otroligt många barn i vår kommun och det är ju ett angenämt problem trots att det ställer till med problem då skolorna är små trots att de är nya.

Mannen skulle lagar en pastarätt från en påse räkor som jag tagit hem från frysen i stugan. Det var räkor med skal och när mannen skalade så tog jag en räka, fy så seg och äcklig. Jag kollade påsen och den gick ut 2018..... Fatta räkor från 2018! Och jag har dessutom svalt ner en, undrar hur jag kommer att må i natt? Fy om jag blir magsjuk inte så kul men som sagt var just nu väntar jag och ser hur det blir.

Sonen har fått svar och han har inte covid-19, jag trodde inte det heller för han är rejält förkyld och om jag förstått så är inte det som covid-19 symptomen är?


Pluggar vinkunskap och jag kan lova att det inte är kul. Så otroligt dåligt att sitta och kolla in små små detaljer om områden, lagar och annat som kommer på dessa prov. Dåligt dåligt av Munskänkarna, de får allt läsa på lite om modern kunskap och hur man ser på det idag...... 


Inga kommentarer: