tisdag 27 oktober 2020

Från regn till sol


 Idag har det varit tvärtom väder gentemot i söndags. Dagen började med +4 och spö regn men innan eftermiddagen var över så sken solen över oss precis innan den skulle gå ner. Härligt att se att det finns en sol i alla fall.

Webinar med Skolverket för vi får nya kursplaner 1/7-2021, oj vad de ändrar det hela. Jag tycker att vi ska titta på Finland och låta oss som jobbar i skolan få jobba i fred. Val om något år och då kan det ändras igen beroende på vem som vinner. Inte alls bra men jag hoppas att detta blir bättre och klarar än vad det har varit för idag är det faktiskt lite luddigt på sina ställen.

Morfar har fått ett besök och han blir mer och mer trött för varje gång jag är där. Idag var jag och min yngste morbror där och då sov han när vi kom. Trots att vi var där så låg han kvar i soffan och han mådde så gott, han somnade om några gånger innan han satte sig upp. Tjorvigt men lugnt får jag sammanfatta dagens besök. 

Mannen har gjort köttfärsbiffar med mos och det var fantastiskt gott! Nu har han åkt till stugan för att betala räkningar och kolla lite andra saker. 

Inga kommentarer: