onsdag 28 oktober 2020

Semester

 


Nu har jag jobbat klart för denna vecka för nu är det min tur att vara ledig i 4 hela dagar. Så otroligt skönt. Jag hoppas att mina handleder hinner värka ut för just nu är de inte roliga alls. Tror inte jag hört någon medicinsk term men det kan vara en telefonskada!!  Använder nog mina telefoner lite för mycket.

Nu blir det Allhelgona afton till helgen och just detta år så sammanfaller det med Halloween. Just detta år kanske det inte gör så mycket för jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte blir så mycket "Trick or treat" just detta år då Covis-19 just nu ökar otroligt mycket i hela vårt land. Nu är det dags att skärpa till oss, alla måst dra sitt strå till stacken.

Vi har 117 913 personer som har haft sjukdomen i vårt land, 2686 har intensivvårdats och 5927 personer har avlidit. I vår kommun är det inte alls bra just nu, 27 till är bekräftade smittade i Piteå vecka 43. 223 har totalt varit smittade och det är 223 personer bara i vår kommun.

Hur smittar Norrbottningarna: Man stannar inte hemma om man är förkyld, Man håller inte fysisk distans och Man tvättar inte händerna så noggrant som krävs.

Inga kommentarer: