torsdag 29 oktober 2020

Luleå

 

Åkte mot Luleå tidigt i morse för att träffa mina kollegor som jag gått rektorsprogrammet tillsammans med under 3 år i Umeå. Nu kom det 2 från Kalix, 3 Luleåbor och så jag från Piteå. Så roligt att få träffas igen efter nästan 1 år. I Luleå finns det en fin lokal som tillhör öppna förskolan som det går att hyra för möte osv för de som är chefer i Luleå. Bra och centralt, lätt att parkera och så perfekt. Jag har tyvärr haft ont i huvudet under hela förmiddagen men som tur är så har det försvunnit nu. Jag åkte i alla fall till Maxi och handlade innan jag styrde hemåt igen. 

Har varit till stugan och hämtat souse vide till morgondagen och då passade jag även på att tvätta mercan. Fy hur den såg ut och det kan tilläggas att på en svart bil så syns det mycket smuts. Men nu är den hyfsad igen, tyvärr var jag ju tvungen att köra in till stan så den han ju bli lite smutsig igen..... ett evighetsjobb att hålla den ren. i det våder som råder idag har det varit + 7,5 grader och lite regn så det är rejält blött ute.

Nu under kvällen ska juntan iväg och mingla, äta och binda en julkrans. Ska bli mysigt att få göra det och att det dessutom är i Småstaden gör ju det hela väldigt lättsamt för mig. 

Inga kommentarer: