lördag 3 oktober 2020

Helg och ledighet


 Igår var det ytterligare en grå morgon men tro det eller inte så sprack det upp och så kom solens låga höststrålar fram. Äntligen! Här uppe har vi haft 0 minuter sol den senaste veckan. Vi behöver ljuset för att inte vintern ska bli så tuff.

Träffade min gamla bästis i går och vi tog en promenad till Gläntan och så stranden tillbaka till den stuga som hennes särbo hyr. Där fikade vi och surrade en stund innan jag gick hem för att baka. Sen kom sonen på middag och jag hade gjort en stek från nöt. Såsen, jag säger bara såsen magiskt god! Hade kvar en jorgubbscheesecake från i somras och det är ju skönt att kunna äta ur frysen för nu ska ju det mesta tömmas då vi flyttar till stan. Återkommer ju såklart på helgerna igen men det mesta boendet blir i stan nu framöver.

Idag ska vi träffas hela familjen hos mamma för att umgås och äta tillsammans. Syster yster jobbar till 14.00 så jag fixar det mesta tillsammans med mannen. Blir kul att träffas dricka lite bubbel och vara glada åt mammas besked från Umeå. 

Inga kommentarer: