söndag 24 maj 2020

Sköna söndag

Betydligt mindre vind idag så temperaturen var skönare och det behövdes inte tjock jacka. 13 grader och sol men slöjmoln som drog in under eftermiddagen.

Jag har gjort ärtsoppa i 9 timmar i slowcockern men den är fortfarande inte klar utan ärtorna är stenhårda. Blir väl klar i natt någon gång förhoppningsvis? Kul att se om jag har någon lunch imorgon?

Har varit en snabb sväng till stan förbi läggan för att hämta lite saker, tänkte även köpa mig ett par arbetsbyxor på Claes Ohlson men som vanligt så fanns det inte i min storlek så jag fick snällt bege mig hemåt igen.
Även mamma fick ett besök och jag lämnade tillbaka en bok, Silvervägen riktigt bra om du frågar mig.

Har fått skåpet som jag köpte i januari inburet igår när U kom hit. Nu är det uttorkat och alla saker är inplockade igen. Bra med mera plats för förvaring.

Mannen har målat alla lådor svarta och nu är första varvet gjort.
Sen åkte vi till stan för att fixa lite i svärmors lägenhet. Inget kul att se, hon skulle nog behöva än fler tillfällen av hemtjänsten? Det får vi kolla på i höst för nu är det stugan som gäller och då har vi lite bättre koll. Tog i alla fall saker från frysen och frostar av den.


Ikväll blev det en behövlig bastu för våra trötta kroppar. Skönt som bara den.

Ny vecka och nya möjligheter imorgon, jag vet redan nu att 3 personal saknas då.....

Inga kommentarer: