onsdag 13 maj 2020

Lill lördag

Nu är det mitt i veckan och jag fryser. Otroligt blåsigt med 7 grader och kraftiga sydliga vindar. Havet är ju inte varmt så det kyler på ordentligt. Under förmiddagen har det snöat ändå ner till Uppsalatrakten. Vill få in vindar från Ryssland, nu kommer allt från Norge och norr och då blir det ingen värme.
Jag har idag gjort en del tråkiga saker och skrivelser som bara ska göras enligt den Skollag som jag ska följa.

Idag har det varit presskonferens från Region Norrbotten och de har visat på covid-19 spridning i länet. Kiruna och Över Kalix ser ut att drabbats hårt, men det beror ju på hur många som är provtagna där.
Sen har det varit presskonferens den dagliga från Solna kl 14.00 och det ser ut som vanligt, inga nya saker där. En eftersläpning från helgen men så är det ju varje vecka.
Även vår regering har haft konferens och de avråder från icke nödvändiga utlandsresor till 15/7. Håll distansen och samlas inte fler än 50 personer, precis som tidigare. Semester i Sverige är ok men åk bara 1-2 timmar från ditt hem. Känns ganska rimligt som det är nu men jag vet redan nu personer som kommer att skita i att följa detta. Trist, jag vet de som flyger nu och det skulle jag aldrig göra. SAS kräver nu munskydd för alla över 6 år, tala om smitthärd....


Inga kommentarer: