onsdag 20 maj 2020

Kort dag

Jag jobbar 5 timmar dag före röd dag då jag räknas som administrativ personal. Skönt är bara förnamnet när jag gjorde helg och fick gå hem idag. Handlade några saker på stan men snabbt därifrån för att åka till Ankaret för att handla lite mat.

Mannen har jobbat vidare med planteringslådorna och jag är så nöjd med 2 varv, han har däremot tänkt sig 3 varv och det får vi bryta arm kring. Jag ska kolla imorgon vad jag tycker?

Sonen har varit hit på middag och idag körde vi vår gamla grillspettsgrill från Philips. Gott var det i alla fall! Detta kalla år så var det vår första middag på inglasningen trots att det är 20 maj. Vi var dessutom tvungna att köra gasolvärmare men det funkade bra. Jag och sonen tog sedan en promenad ner till havet och gick mot Klubben för att sen gå hemåt igen. Mysigt och helt stilla förutom 2 Canandagäss som inte blev så glada på oss!

Sen ett samtal till mamma som haft en lugn dag fram till 15.00. Mycket väntan vissa dagar.

Inga kommentarer: