lördag 9 maj 2020

Europadagen och tunnbrödets dag

Vaknade efter 7.30 och trodde att någon fågel landat på bron, det dunkade rejält och efter en stund så lät det igen. 2 större fåglar tänkte jag glatt och hoppade ur sängen. Men ack ack vad jag bedrog mig, det var takras som jag hörde! Ja det hade snöat under natten, tung blöt snö som droppade ner från taket och ner på bron. Huga vilket tråkigt uppvaknande!! Men solen har hjälpt till idag för att smälta bort allt.

Åkte mot stan för att höra om vår syrenhäck, vad ska göras?
Köpte även svart slamfärg till våra blivande planteringslådor. Under tiden så fixade mannen kabeln som han stappade sönder häromkvällen. Nu är den hel och fin igen och vi har ström i stugan.

Dagens lunch kokade jag i gäststugan för där funkade strömmen, glad över att vi hade en häll där också.
Vi åt tunnbrödsrulle till lunch eftersom det är tunnbrödets dag idag.

Sen har jag jobbat på i växthuset och jag har planterat i stora krukor för att de ska stå och växa till sig innan de ska ut i sommar. Grannarna kom förbi med en Ungersk syren som tack för att de tagit bort ett antal tallar.
Vi har grillat flankstek till middag och jag tycker att den var seg! Till det serverades potatisgratäng, sandsopp sås, grön sparris och grillad tomat. Blev gott men som sagt så var köttet segt....
Mannen har även startat KIIF och slagit igång värme och vatten, nu är sommaren på G! Men det blir nog inga aktiviteter i sommar?

Inga kommentarer: