lördag 16 maj 2020

Fredag o lördag

Jag jobbade hemifrån under förmiddagen och så tog jag komp efter lunch. Jag har myst på och även hunnit med en hel del saker.
Har hälsat på morfar i Hortlax och vi satt ute på varsin sida om en blombänk som de har där. Bra avstånd så att jag inte kan sprida smitta. Har passat på att vattna på kyrkogården och det är viktigt för att de penséer jag planterat ska ta sig och växa sig fina och starka.
Känguruäpple är en växt som jag hade i fjol och trots att den blommade och jag tog kapslar från den så har det inte kommit upp en enda planta. Nu igår fick jag tag i det av en kvinna i Öjebyn. Nu är de omskolade så nu håller jag tummarna att de ska växa till sig.
Även kyrkogården i stan fick ett besök och vatten i krukan.
Blommor till mamma och handling av mat. Ja det är fullt upp trots att jag är ledig. En mycket lugn kväll blev det. Mannen kom ut med svärmor som nu bor här för sommaren 2020.

Lördag och jag vaknade strax före 8.00 och startade genast en maskin med mörk tvätt som nu hänger på tork i inglasningen. Solen gör sitt så att det torkar snabbt. Idag är det otroligt blåsigt och kallt med 6 grader. Det kommer skurar av hagel lite då och då sista veckan.
Idag kör jag lite plantering i växthuset för att komma ifrån den värsta blåsten som tar så hårt på min kropp.

Inga kommentarer: