fredag 29 maj 2020

Fredag

Nordliga vindar, växlande moln och fint i allmänheten. Ingen jättevärme men det har hållit sig runt 14 grader.
Skolan har ledigt idag så även jag som passade på att ta ut en dag. Vaknade vid 7 för att slappa en stund men sen har det varit full rulle hela dagen.

Har varit till morfar och det var lä och skönt när vi var ute på Hortlaxgården. Jag hade köpt med en Marabou nöt och han gillade verkligen den. Tror att han åt 8 bitar och han tyckte att den var så god. Tyvärr så är det ju så att choklad smälter i solen....
Sen till Maritas växtmarknad för att köpa lite grönt samt rosor till mormors grav. Otroligt fina orangea rosor blev det.

Maten köpte jag på Ica i Bergsviken där de även hade kogödsel. Så hemåt för att lasta av det. Lunch och på med släp för att åka och köpa matjord. Idag var det otroligt mycket folk på GMI, var 7 bilar i kö. Tanken var då att jag skulle lämna släpet hemma och åka till stan men tji fick jag. Jag orkade nämligen inte att få av släpet från kulan. Trots många försök så lossnade det inte. Det blev helt enkelt så att jag fick stanna i stugan. Där gick jag miste om ett antal timmar som jag skulle göra ärenden på.
Har då lagat middag och idag blev det taco på köttfärs och pulled pork för de som önskade det. Mannen var stressad för han ville tömma, tvätta och återlämna ett av släpen till Tommy.
Nu är det final i Let´s dance, jag hejar på Sussi Eriksson. Även John Lundvik är otroligt duktig så egentligen kvittar det!

Inga kommentarer: