torsdag 21 maj 2020

Kristi himmelfärds dag

En solig torsdag med årets varmast dag trots att det blev ca 12 grader, Men vi är så nöjda över dagen. Mannen jobbar vidare med den låda där det ska vara jordgubbar. Blir en hörnlåda i två våningsplan för att den behöver inte vara så bred.

Jag har tvättat och städat idag och kunde även torka utomhus vilket jag älskar.
Har även testat något nytt, grannen hade en blås. En stor blås som faktiskt väger en hel del då man bär runt på motorn på ryggen. Jag har i alla fall använt den till att räfsa. Fiffigt då jag kan förflytta kottar och barr ut i terrängen och då behöver jag inte ta upp allt i säckar.

Har varit till morfar och vi träffades via den uteplats som finns på Hortlaxgården. Idag blev han otroligt glad för besöket och han sa flera gånger att det piggar upp att det kommer någon. Älskade snälla gubbe!
Vi tog ett bastubad innan middagen och det värmer skönt och mjukar upp kropparna. Så skönt och behövligt. Sen blev det lax med sallad som var bra med points för mig. Blir spännande att väga mig igen på söndag för att se om jag har gått ner ytterligare. Har inte varit på bra på motion men det är ju en hel del vardagsmotion som ingår i mina vanliga dagar.

Dagens Corona uppdatering:
40 nya döda och  3871 dödsfall totalt och väldigt många som tillfrisknat, det har vänt för Sverige och det känns så bra trots att det på intet sätt är över än med covid-19.

Inga kommentarer: