lördag 30 maj 2020

Pingstafton

Dagen startade 7.45 då jag vaknade till en strålande dag. Det var länge sedan pingstafton hade så fint väder som idag. 19 grader och fin fint!

Vi startade dagen med att jobba på uppe vid tennisbanan. Det var arbetsdag och detta år kom det 20 personer som hjälpte till. Det går snabbt när man är många som hjälps åt, dessutom är det trevligt med lite samvaro. Det hela avslutades med hamburgare till lunch. Nytt bollplank är nu på plats och mycket annat är fixat. Har en känsla att det är jubileum i klubbstugan. Bör vara 45 år sen klubben startades och 15 år sedan det nya klubbhuset invigdes? Måste kollas upp.

Jag har varit en sväng till stan för att fixa lite men hittade egentligen inte vad jag sökte. Ska ha en vinbärsbuske på stam, hur svårt kan det vara? I alla fall har jag inte hittat det i vår lilla stad.

Mannen har blivit firad i dag av A & U, alltid trevligt med besök. Jag kan säga att mina points har överskridits idag. Nya tag imorgon.


Inga kommentarer: