söndag 17 maj 2020

17 maj

Norge firar nationaldag men nedtonat detta år på grund av Corona. Tydligen har många ungdomar brutit mot de Norska bestämmelsen under natten och samlats i slottsparken.
För ett år sedan satte sig mannen och jag i bilen för att bila mot Göteborg, denna första dag så körde vi ner till Gävle för övernattning innan vi styrde kosan mot västkusten.

Det är annat i år då vi alla i samhället ska vara hemma om vi inte behöver åka iväg. Jag har varit till mamma för ett snabbt besök, sen till Arnemarks köttbod. Där hade han entrecote och så t-bone stek. Himlars så gott det var idag då vi grillade några entrecote.

Jag har för övrigt gått ner -3,4 kg på en vecka och det är ju för att jag ändrat kost till Viktväktarna. Jag har aldrig varit hungrig under denna vecka, men det är tråkigt att ta en morot att tugg på när man egentligen är sugen på en chokladbit.

Nu under kvällen har vi haft biodlingskurs via nätet. Det funkade bra förutom en av de äldre medlemmarna som inte förstod att de skulle slå av sin mikrofon. Det betyder att den personen stör alla oss andra när de pratar kring allt de funderar på i deras hur.

Jag har även badat bastu efter för att få värme i kroppen. Väldigt skönt efter liten arbetsdag. Första varvet i planteringslådan är gjord av min duktiga man. Blir så kul när allt är färdigt om någon vecka.

Nancy Egwall har haft visning på sin stuga idag. I juli flyttar hon till Nyköping. Blir konstigt då hon försvinner för de har ju alltid funnits här under somrarna. Svärmor har vi inte sett utomhus idag då hon ligger ca 85% av sin tid. Idag har det blåst från skogen så temperaturen har varit betydligt mysigare än igår när vinden kom från havet och var betydligt kraftigare. Ytterligare en Kinesbåt har kommit till hamnen idag.

Inga kommentarer: