lördag 30 december 2023

Näst sista dagen


Jag har haft en orolig natt och mest troligt har feber och en katt stört mig av och till. Sen sov vi alla till 9.15! Skickade mannen till stan för att köpa lite blommor, mat och covid test. Direkt när jag tog testet så visade det sig att även jag fått covid-19. Inte så kul så här i storhelgens tid när man ska umgås, fira och ha trevligheter! Jag är inte jättesjuk men det blir ju liksom att man blir i karantän i 5 dagar och om jag räknar rätt så är det ca dag 3 för mig? Hoppas att jag inte smittade någon igår då jag var till stan för att fixa lite inför nya jobbet?

Har börjat att plocka ner lite julsaker, det har ju aldrig hänt tidigare att jag ens tänker på det innan nyåret. Men i år känns det inte riktigt som det brukar för min del. Granen åkte ju ut igår och det gjorde inget. Mannen har varit och köpt vita tulpaner och det blir väldigt fint med vita saker, känns som en nystart.

Sonen chansar inte idag heller så det blir inte någon middag tillsammans med honom. 

-10 grader utomhus med ett lätt snöfall av kall snö, mannen skottar och det känns som att det är en daglig sysselsättning just nu. Utanför oss ligger bogserbåten med franska turister som isvaksbadar och går på isen. Väldigt exotiskt för dem. 

Inga kommentarer: