söndag 24 december 2023

Julafton


En snöig dag som är otroligt grå. -4 grader utomhus. Fixade lite under förmiddagen innan mannen åkte och hämtade hit svärmor. Hon fikade och öppnade några klappar. Sen blev hon hemskjutsad till Mogården igen. 

Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul kl 15.00 i vanlig ordning och det är något som jag uppskattar. Blir alltid rörd precis i slutet när Benjamin Syrsa önskar God Jul och det är en fin öppenspis där stearinet rinner nedför ljusen. Så fint! Det hör säkert samman med att jag alltid sett och hört detta sen jag var liten. Just detta år så har SVT även valt ett annat tema med Astrid Lindgren jul och det är både kl 8.00 och kl 14.00. Årets julvärd i SVT är David Batra och det är ju en rolig rackare. 

Även årets jul har varit lugn och liten med endast sonen, mamma och G. Mat, några julklappar och så julklappsleken. Det är precis en sån lugn och fin ledighet jag behöver i mitt liv just nu. 

TV kväll efter alla åkt hem igen! 


Inga kommentarer: