lördag 23 december 2023

23 december

 

En ledig lördag med en katt som vill ha mat 5.45. Sen sov vi till strax innan 8.00. När vi vaknade så var det strömlöst i halva huset då det gått en huvud säkring. Det fixade mannen snabbt så att vi fick i gång värmen igen. Frulle och så lite fix för mig.

Det är en snöig dag även idag och det är -5 grader. Vi åkte mot stan för att hämta upp ett paket på 10 till 12. Sen till kyrkogården för att skotta upp svärfars grav och att tända ett ljus. Sen till ICA i Bersika där vi handlade lite och lämnade julklappar till systerbarnen. Vidare till Hortlax för att skotta upp morfar o morfars samt Erlings grav. Vi tände ljus och det snöoväder som var gjorde att det inte alls var mycket folk där.

Väl hemma igen har jag gjort dessert (misslyckad) och Janssons frestelse. Jag gjorde 2 formar så en utav dessa blev även dagens middag. Mannen har skottat och skottat all snö som kommit de sista dagarna. 

Nu blir det uppesittarkväll med Bingolotto så vi får väl i vanlig ordning satsa på storvinsten! Tror inte alls på det då vi aldrig tidigare vunnit något alls. 

Nu är det nära att det är julafton, det är verkligen årets mysigaste dag om någon frågar mig. Älskar just julafton. Lugnt och mysigt med god mat och mina närmaste runt mig. 


Inga kommentarer: