måndag 30 mars 2020

Vecka 14

Igår fick vi sommartid för 40:e gången och kanske den sista? Jag skulle för min egen del önska att det var sommartid varje del av året. Sömnforskarna säger att vi skulle må dåligt då, då pratar de om folket som bor i södra delar av vårt land. Hos oss tror jag att det skulle vara bra? I morse var det sol och fint men det kändes tidigt, däremot har det varit ljust länge ikväll så det märks rejält redan första dagen att det är andra tider nu.


Jag jobbar på och är på jobbet medan min önskan egentligen är att få jobba hemifrån. Det skulle vara så skönt och tryggt men jag behövs för att finns till för små och stora frågor. Även mannen måste till jobbet för att säkerheten inte finns med att jobba hemifrån. Ser att våra stuggrannar jobbar från stugan och idag lade de ut en bild på en dator, en våffla och en kopp kaffe. Såg otroligt mysigt ut!

Covid-19 rasar vidare ute i samhället och i Stockholm så är det många drabbade, det byggs tält och fältsjukhus så att vården får ökad kapacitet för att klara sina patienter. Vården säger att deras förutsättningar ändras för varje dag och fast vi i skolan inte är samma hjältar som våra vårdhjältar så ändras även våra förutsättningar dagligen.

Inga kommentarer: