fredag 20 mars 2020

Fredagsfeeling

Nu är det äntligen helg och ledigt efter en otroligt hektisk vecka. Just nu drömmer jag om Corona viruset under nätterna. Hela mina dagar går just nu ut på att läsa information, skriva planer och delta på möten. Dagen började på förvaltningen där vi kör Skype möte varje dag kl 9.00. Bra att bli uppdaterad och få dryfta tankar och funderingar.

Vi som har övat och övar, läst och läst för att göra vinprov 2-betyg hos Munskänkarna imorgon har precis fått veta att det är inställt. Det beror ju främst på att i Stockholms regionen så är både funktionärer och deltagare rädda för att smittas. Uppe hos oss är vi inte i samma läge ännu. Det känns faktiskt skönt att det inte blir just nu då jag inte var klar. Till hösten smäller det igen och då ska jag känna mig säker.


Pensionatets ägare har startat en lokal grupp på Instagram som heter Localhero med #. Det har spridit sig ordentligt över landet och till olika städer. Det betyder att man stödköper saker mat osv hos lokala butiker för att hjälpa till med deras överlevnad just nu. Vi har idag anammat det och köpt mat på Järnspisens matbod. Det blev Järnspisen påse och så har jag köpt en tårta på Ekbergs för att stötta dem. Där skulle jag verkligen önska att våra matbutiker inte behövde ha Bake Off så att man låter konditorier sälja sådant? Alla behöver inte sälja allting.

Inga kommentarer: