söndag 15 mars 2020

Nu är det 8 st!

Corona har fått ytterligare 2 personer alltså ett par som varit på resa som nu är smittade och inte speciellt sjuka. Skönt att inte vara i en storstad just nu. Många gränser är stängda till många länder bla Danmark, Tyskland och Norge. Sverige pratar inte alls om detta i dagsläget. Fortsättning följer.

Vi åkte i går till stugan och det var fantastiskt, vilken ny och bra energi detta gett mig. Vi startade med paltlunch ute i solen och det var så gott. Sen satt vi ute ett bra tag men vid 15 så gick vi in. Drack lite bubbel och en bastu för de som ville det. Så middag med oxfilé, hasselback-potatis, stekt spetskål och karl-johan sås. Vinet heter Black Stallion och var en riktig höjdare till det. Hade även gjort en annanaspaj till dessert, det var många år sedan sist som jag gjorde den. Vi spelade även spel och det var trevlig. Så efter midnatt så bäddade vi upp och så sov alla över. Vi har pigga gäster så vid 7.00 så var de upp och så åt vi frulle och så åkte de hemåt vid 8.45. Inte så ofta som allt är "over and out" så tidigt. Jag åkte till Hortlax för att träffa morfar innan han åt lunch. Så otroligt pigg var han idag, kul att se.
Åkte hem och läste lite innan det var dags för bikurs i Öjebyn. Hem och kasta i mig lite mat innan det så var genrep för Munskänkarna. På lördag är det prov och det går inte så bra för mig. Ja ja bättre lycka nästa år för jag kan göra om det då.


Inga kommentarer: