söndag 8 mars 2020

Internationella kvinnodagen

8 mars och det är kvinnodagen. Betyder det att alla andra dagar är mänsdagar? Det som är tråkigt är att denna dag ska behövas överhuvudtaget. Men det ser ut som det gör i vårt land och i världen. Kvinnor tjänar ganska mycket mindre än män om man gör samma jobb. Jag är ju inte någon som står på barriärerna för att kämpa för detta men det är ju tragiskt att det ens ska behöva diskuteras. Nu är det som det är och vi går framåt men det går i små små steg.

Själv skippar jag firandet av denna dag trots att det finns många intressanta föreläsningar idag i vår stad. Jag och vännen A åker till Luleå för att se på musikalen Grease. Tänk vad många gånger jag sett den filmen under min uppväxt. När så A fick det i julklapp av sina barn så hakade jag på och köpte biljett för att vi skulle kunna gå tillsammans. Att det dessutom är en Pitetjej som har huvudrollen som Sandy förstärker ju det hela lite. Lotta Engberg verkar spela rektorn i alla fall. Blir kul att se!

Inga kommentarer: