tisdag 3 mars 2020

Solen skiner

Kalla nätter och dagar men det har varit otroligt vackert ute idag. Klart och fint men det biter lite i kinderna. Jag har läst lite idag och allmänt jobbat med det ena och andra.
Har även haft tvättdag så maskinerna har gått varma och det är skönt med stort torkrum.
Har fikat under eftermiddagen med sonen och idag var det fullt på Ekbergs med många mormor och farfader som fikade med sina sportlovslediga barnbarn. Kul att se!
Coronaviruset sprider sig i vårt land men än så länge så finns det bara i södra delarna av landet. Vi får verkligen se hur detta sprider sig? 25 smittade just nu men det stigen för var dag som går.


I söndags så började jag en biodlingskurs i Öjebyn där Hushållningssällskapet håller till. Riktigt intressant men det verkar ganska komplicerat och svårt just nu. Kanske löser det sig allt eftersom. Jag tänker ha en kupa i stugan för det behövs pollinerare i naturen. Honung är en bisak för mig för jag tänker på våra växter som behövs för människans fortlevnad.

Inga kommentarer: