torsdag 5 mars 2020

Snö

Igår kväll började det att snöa och så har det gjort hela denna dag. Tyvärr är det inget fint snöfall utan det yr omkring så det är inte så trevligt alls.
Har jobbat på med vinkunskap och som jag sagt tidigare så är det inte alls så lätt. De har så annorlunda syn på kunskap och frågorna som varit tidigare är på millimeter kunskap. Mycket att hålla reda på helt enkelt.

Sitter just nu och ser en gammal film som jag sett så många gånger genom min ungdoms dagar. Dirty Dancing, har alltid gillat 50-tals musik och jag tyckte att Patrick Swayze var så snygg.
Nu räknas denna kultfilm som en klassiker från 80-talet.

Idag har jag tagit med mig sonen och syskonbarnen för att äta lunch när de har sportlov. Denna gång valde vi hamburgare på Backcity Grillen. Inget fancy ställe men lite frän inredning i rockabilly stil. Dessutom har de god mat. Mycket folk var det där idag så det blev ganska hög ljudvolym.


Inga kommentarer: