måndag 2 mars 2020

Sportlov

Vecka 10 har vi i norra Sverige vårt sportlov. Dagen har börjat bra med växlande molnighet och kall morgon med -15 och  nu -7. På ena skolan har de haft dans för de drygt 20 fritidsbarn som finns på plats. På andra skolan är det 10 elever. Det märks att många tagit ledigt för att göra annat denna vecka.
Jag har jobbat på kontoret idag och så ska jag läsa en bok imorgon. Sen ska jag kompa ut lite tid som jag har och så ska jag vara ledig och bara mysa för mig själv.
Idag har vi preppat lite och köpt hem konserver, inget lager men lite krossade tomater, vita böner, sardiner, kaffe, mjöl, socker, tea osv. Vore ju trist att få hemmakarantän tack vare Corona i 14 dagar så då vore det bra att ha lite varor hemma. Proteiner finns det gott om då vi har en älg i frysen.

Inga kommentarer: