måndag 20 juni 2022

Snart semester


Idag har sädesärlorna kommit ut ur sina bon och de är så söta men föräldrarna är väldigt hetsiga för att skydda de små ungarna. 

Jag har jobbat hemifrån under eftermiddagen då min mage varit i uppror. Jag åt 2 päron igår som jag tror var jästa för de smakade så. Undrar om det är det som gjorde sig påminda? Nu är det i alla fall bättre och jag har ätit middag och det har gått bra.

Svärmor blir kvar tills minst på torsdag då det kommer ett vårdplaneringsmöte här framöver. Sen tror regionen att hon behöver ett korttidsboende för att träna upp sig. Det däremot beror på kommunen och vad de vill och kan fixa.

Vår vän U har varit hit idag med traktor och lagt ut all matjord. Så skönt att det är gjort. Nu jobbar mannen på med att kratta och dra en stege för att få det jämnt. Sen ska det insås för att få en grön och fin gräsmatta lite längre fram i sommar. Såklart startade vi med middag då båda arbetarna kom direkt från sina jobb. 

Inga kommentarer: