torsdag 16 juni 2022

Avslutning med trevligheter


Efter lite hemmaarbete under förmiddagen så åkte jag till Annelund. Kicki och jag samåkte till Jössgården i Sjulsmark. Där samlades alla mina kollegor för en sommaravslutning. Vi startade med en tipspromenad som var ganska svår och så en musikquiz på detta. Kul, vi skrapade ihop 39 poäng i mitt område och vi kom ca 3:a på detta. Tur att vi inte vann för det vinnande laget fick äran att fixa lekar och aktiviteter nästa gång vi träffas. 

Väl hemma igen så passade jag på att städa lite. Mannen jobbade en stund extra och så åkte han till svärmor på lasarettet. Hon har en kotkompression och har väldigt ont. I första hand blir hon kvar till på måndag. Vi får se och det kan ju hända att det vänder snabbt? Läser man på 1177 kring detta så står det att det går över efter 2-3 månader. Det här är inte kul då hon redan är gammal och skör. Idagsläget kan hon inte ta sig ifrån sängen så de har kopplat på en kateter eftersom hon inte har sig upp.

Vi har ätit den kulinariska rätten parisare med bröd.

Inga kommentarer: