tisdag 21 juni 2022

Start med sol, avslutning med regn


Fin morgon och det har varit mycket sol idag så mina Doktor Westerlunds som står på altanen har fått brännskador då vi inte dragit för lamellerna. Tråkigt men jag hoppas att de kommer att ta sig igen? Nu har det mulnat på rejält och just nu regnar det.

Jag hade fixat mat så att vi åt middag direkt när mannen kom hem. Sen koppla släpet för avfärd mot stan. Ett besök hos svärmor på lasarettet. Idag satt hon i matsalen i en rullstol när vi kom. Hon visste inte vilken restaurang hon var på och varför hon inte skulle betala? Sen visste hon inte var hon var och varför hon hade gått just dit. Hon var någonstans mellan Havsbadet och stan, vi kunde dock inte lista ut vad hon menade. Helt plötsligt ville hon lägga sig ner och då glömmer hon bort att hon har en krossad kota så när hon då rör på sig så gör det ont. Personalen på lasarettet är fantastiska och 2 personer måste hjälpa henne när hon vill på toa eller ska upp eller ner från sängen. Trots detta vill de skicka hem henne på torsdag utan att först placera henne på ett korttidsboende. Tur att hon har personer som kan föra hennes talan. Hur gör de gamla som inte har några anhöriga? Inte så kul.

Sen vidare till polishuset för att hämta upp en madrass som vi körde till Bredviksberget och så hem igen.  Sen hann mannen precis börja att dra gallret över vår jord som ska bli gräs så började det att regna. Attans otur. Ny tag i morgon och då kanske vi hinner med att jobba lite mer för att kunna så in gräset. Vi vill ju gärna hinna med att få gräs i sommar..... Jag hann i alla fall med att vattna igenom alla blommor men jag fick ta på mig regnjacka. 

Inga kommentarer: